2012. jún. 13.

Amade László (1703-1764): Szép cziczerkém...



1.
Szép Cziczerkém,
Szelíd birkém,
Már hozzád hódúltam;
Hiv szerelmet,
Vidám kedvet
Tetőled kódúltam;
Csócsi, csócsi szivem!
Aj, aj, édes lelkem!
Him, ham, hum, hum!
Him, ham, hum, hum!
Csak ezért vidúltam.

2.
Szép Cziczerkém,
Szelid birkém,
Engedd gyapjacskádat,
Emlőcskédbül
Tejecskédbül
Nyomjam sajtocskádat;
Magam megőrízlek,
Farkastúl megmentlek
Öbölembül
Kebelembül
Jászlocskádban tészlek.

3.
Sok juhászok
És pásztorok
Érted ellenkeznek;
Irigylenek
És tőrt vetnek,
Sokakat igérnek;
Mert fehér vagy mint hó,
Bodross, kövér és jó.
Eb eb kérjen,
Eb eb nyerjen,
Nem adlak senkinek!

4.
Szép Cziczerkém,
Édes birkém!
Tudom édesgettek;
Kerten hágtam,
Minap láttam,
Mikép késérgettek;
Én szegény csak sirtam,
Jaj! jaj! ah jajgattam,
Fütty! fütyültem,
Süvöltöttem,
Talán meg is kértek, vagy:
Érted verekedtek.

5.
Tudom itthon
Az Koridon,
Lessegetnek, várnak!
Élek én is,
Hiv Alexis,
Bár utánnad járnak;
Nem engedlek másnak,
Bár sok vermet ásnak, -
Vagy menyecske,
Mint szép kecske,
Már magamnak tartlak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése