2021. jan. 29.

Reményik Sándor: Rádióba mondom

 


Ifju lelkeknek csendes tanácsképen,

magamnak késő vád gyanánt.

 

Egy kis türelmet kérek, - induló,

Doboló, zajló, zászlós új sereg,

Egy kis türelmet, - nem lesz sok szavam,

A mikrofontól aztán elmegyek.

 

Én most leadó-állomáson állok,

Vannak, kik azt mondják: a posztomon:

A nemzedékek őrváltása jő,

Egy éjjel át kell adnom, jól tudom.

 

Higyjétek el: nem szivesen megyek:

A mikrofonnak mély varázsa van,

Szédit a hit, hogy ez az én igém,

Mely láthatatlan szikraként rohan.

 

És mégis, mégis boldogan megyek.

Szivemről legördül a szikla-vád,

Hogy nem hallgattam elég áhitattal

Más, nagyobb állomások dallamát.

 

Hogy nagymerészen adni odaálltam,

Mikor felvenni kellett volna még,

Soká voltam leadó-állomás,

Alig-alig felvevő-készülék.

 

Én nem füleltem éber értelemmel

Az élet orgonázó titkait,

S mögöttük a legnagyobb Leadót,

Kit minden állomás csak közvetít.

 

Csak azt kívánom: az új arcú más,

Ki helyembe a mikrofonhoz jő,

Mielőtt szikra-szárnyon szava szállna,

Lett légyen soká néma felvevő.

 

A nemzedékek őrváltása jő…

Én boldog alázattal elmegyek.

A legfőbb Leadóra hangolom

Megromlott felvevőmet: szivemet.

 

Forrás: Erdélyi Helikon 5. évf. 1932. 1. sz. január

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése