2012. jún. 25.

Várnai Zseni: Be jó, hogy piciny vagy

Franz von Defregger (1835-1921) festménye: Robert



Kis férfi gyerekem,
Kicsiny kis virágom,
Piciny piros bimbó
Piros rózsaágon:
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.

Ha te most nagy lennél,
Te is velük mennél,
Tűzokádó sárkány
Martalékja lennél:
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.

Csatakürtök szólnak,
Hallod-e virágom?
Anyaszívek sírnak
Szerte a világon?
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy

A legények mennek,
Messze idegenbe,
Anyai karokból
Halálregimentbe:
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.

Ölelő karomból
Elvinnének Téged,
Anyai szívemről
Letépnének Téged:
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.

Elvinnék a lelkem,
Elvinnék a vérem,
Kiért én szenvedtem,
Akiért én éltem:
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.

Piciny palántából,
Akit takargattam,
Nyíladozó rózsám
Oda hogyan adjam?
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.

Hogyha Te elmennél,
Elvinnének Téged,
Az én szívem bizony
Megszakadna érted.
Be jó, hogy piciny vagy,
Be jó, hogy gyerek vagy.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése