2022. szept. 18.

Fenyő László (1902-1945): Januári vallomás

 


Nem szeretem, amit elértem, oly furcsa s rossz, hogy íme

ifjuságom bálványai jönnek, leülnek asztalomhoz,

nevemen szólítanak és nyujtják kezük.

Szebb volt rajongni értük egyedül... és néha fáj,

hogy amit gyerekkorom képzelete játszott elém:

egy táj vagy álom, immár láttatott vagy teljesült,

hisz az volt bennük szép, hogy el nem érhetők,

a köddel átszőtt fény, amelyben reszkettek felém

s hogy annyit távolodtak, amennyit feléjük közeledtem én,

ó elérhetetlennek gyönyörű izgalma,

ágaskodó s meg-megtorpanó indulat...

Hát így kell ennek lennie, az évek

lassan megadják s ezzel mindörökre elveszik,

minek nem teljesültét,

csak sejtelmét kivántam, hogy: talán...

 

Szebb volt a mózesi magány az alkonyati hegytetőn,

honnan az Igéret földje csak látszott... s hogy a vezér át nem léphette azt:

Isten utolsó ajándéka volt s a legnagyobb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése