2012. jún. 11.

Balázs Béla: Cantate


SOLO

Süllyed a föld és az emberlárma.
Tágul az ég és tágul a lelkem.
Ráborulnak az egész világra:
hegyoromra léptem.

Napsugaras, néma tisztaságban
Megrogy térdem és hanyatlik testem.
Könnyes arcom lágy füvedbe rejtem: -
Anyám visszajöttem.

CHORUS

Ím a hegy magasra feltart diadallal,
Mutat a völgynek, körül a mezőknek:
„Visszajött, visszajött az eltévedt gyermek.”

Virágokkal habzó, zöldhullámú tenger
Suttogva tolongtak lent a bolyhos erdők:
„Visszajött, visszajött az eltévedt gyermek”.

SOLO

Vérzik a szívem,
Beteg a lelkem:
Emberek közt jártam.

Szerettem kínnal,
Kínszerelemmel
Hiában, hiában.

Lombotok borzad.
Ugye nem érttek
Testvérek, testvérek?

Nincsen oly távol
Csillag egymástól
Mint két emberlélek.

CHORUS

Maradj te minálunk, béke van minálunk.
szeretünk valamint bennünket szeretnek.
Szerelmünk vágyai, egy nagy ár ágai:
Egymásba szakadnak, egymásból erednek.

Maradj te minálunk, béke van minálunk.
Íme erdők csendje csendes palotád lesz.
Íme erdők árnya édes szeretőd lesz.
Maradj te minálunk, maradj te minálunk.

SOLO

Vérzik a szívem,
Beteg a lelkem.
Emberek közt jártam.

Szeretem kínnal,
Kínszerelemmel.
Hiában, hiában.

Boríts el engem
Rengeteg erdő
Örökre, örökre.

Anyám, anyám, jaj
Fogadj már vissza
Örökre, örökre.

CHORUS

Szélparipákon,
Dörgő szekéren
Vihar kél, vihar kél.

Harsog az erdő,
Száll le a felhő
Feketén a völgyre.

Süllyed a föld és
Nő a hegy, nő a hegy
Veled a felhőkbe.

SOLO

Süllyed a föld és
Nő a hegy, nő a hegy.
Tűnik az alja.

Íme a lelkem
Most foszlik szerte
Széjjel a viharba.

Csóváló fáklyák,
Villámok ott fent,
Útmutatni égnek.

Most száll el lelkem
És a hegy engem
Most nyújt fel az égnek.

CHORUS

Fel, fel mihozzánk. – Örök tüzek égnek
Útját világítják a végtelenségnek.
Fel, fel mihozzánk, emberszívek lángja:
Örök tüzünk tükrözése, világról világra
Magát megtalálja.

(Forrás: Balázs Béla: A vándor énekel – Versek és novellák  134-136. old. – Válogatta, szerkesztette és az előszót írta Radnóti Sándor – Magyar Helikon 1975.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése