2012. febr. 20.

Varga Péter (1811-1855): Vacsoránál



Ha idő jön vacsorálni
S én is kapok valamit enni
Abból csak keveset eszem
Hogy jól alhassak, ha fekszem.
Miután megvacsoráltam
Istenemnek hált adtam
Mindjárt aludni nem megyek
Hanem atyámra figyelek.
Ki szép történetet beszél
Jó vagy rossz gyermekről mesél,
Amit én örömest hallom
Jó tanácsát meg is tartom.
Hogyha már elér az álom
Szülőim kezét megcsókolom.
Jó éjszakát mondok nekik
Minden gyermeknek úgy illik,
De ez előtt imádkozom
Istenemnek hálát adok
A jóért mit tőle vettem,
S hogy e nap megőrzött engem.
És kérem, hogy megbocsásson
Ha tán vétkeztem e napon.
Ez éjjel is meg őrizzen
Őrangyala vélem légyen
Imádkozom szülőimért
Soká tartó életökért.
Ruháim egy helyre rakom
Reggel ott meg is találom
És így békével lefekszem
Napi rendem bevégeztem.

Varga Péter (1811-1855): Nefelejts (részletek) – Napi rend (részlet)
(Forrás: Gyermekversek - Csiberébi 41-42. old. - Válogatta és az utószót írta Ambrus Judit - Unikornis Kiadó Bp. 2001.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése