2012. jan. 29.

Erdélyi József: Altató



Tücsök zenél a vén tűzhely alatt.
Zenélj, tücsök, - rég nem hallottalak!
Pedig be sokszor altatott zenéd,
Gyerekkoromban. Emlékszel-e még?...

Más megye volt az, más volt az a ház,
Lakásom-ágyam volt azóta száz,
Nyár múlt azóta, harminc legalább,
Egy emberöltő! Egy egész világ!

Más tanya volt az, gyermek voltam én,
De én voltam az élet elején,
De én voltam, az, aki most vagyok,
Ki most vagyok, ki holtig maradok...

Tücsök zenél a vén tűzhely alatt.
Zenélj, tücsök, - rég nem hallottalak!
Pedig be sokszor altatott zenéd,
Gyerekkoromban. Emlékszel-e még?...

Más tücsök vagy te, de mint az, te is,
Azt mondod nékem, hogy „csicsis-csicsis”.
Alszik a tűz, takarja a hamu,
Aludj te is, te fáradt kisfiú!...

(Forrás: Erdélyi József: Villám és virág 43. old. - Turul Szövetség Könyv- és Lapterjesztő Kft. 1941.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése