2018. máj. 21.

Pichler Vilma: Ne tessem én…



Ne tessen én, ne senkinek,
Csak teneked tessem.
Ne szeressen senki, senki,
Csak te  s z e r e s s  engem.

Legyek szegényebb, mint vagyok,
Üldözzön mindenki,
Téged birva dúsgazdag és
Boldog fogok lenni.

A te szerelmed énnekem,
Mindent, mindent adhat,
E világon téged semmi,
Senki nem pótolhat.

Te vagy minden szivverésem,
Te vagy gondolatom,
Akkor is, ha imádkozom
Neved zeng ajkamon.

A csillagos eget is csak
Teérted szeretem
Mert két fényes csillag ragyog
Szemednek tükrében.

És a földet virágival,
Mert rózsa az ajkad,
S a midőn szólsz, zengő illat
Minden, minden szavad.

Ha te nem volnál, egy perczig
Sem kivánnék élni,
De ha nem birhatlak, jöjj… és
Siromhoz kisérj ki!

Forrás: Magyar nők Évkönyve IV. évf. 1864. – Pest, 1863.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése