2014. jan. 21.

Méliusz József (1909–1995): 74. Nagy temetők a hold alatt



Méliusz József 
Kép: forum.index.hu
 

Nagy temetők a hold alatt…
Az élet nem volt az igazság.
És ha az igazság hazugság volt?
Az igazság nagy temetői a hold alatt.

Nem.
Semmi tagadás az igazság nem volt elég
az üdvözüléshez.
– Nincsen üdvözülés.

A játékosok között
akik a hamiskártyázást rendszeressé tették
az aki nem csal
felborítja a rendet.

Rend?

Micsoda illúzió!

Nagy temetők a hold alatt…
A nem-illetékesek megfontoltan
és előkelő csendben négy fal között
követik el a nagy bűntényeket.
– Mi mást tehetnének
a nem-illetékesek?

Nem tartoztam a méltóságot viselők közé
akik a kocka fordultakor eldalolják:
Igaz hogy együtt meneteltem
de azért tiltakoztam.
Én nem meneteltem velük.
Ezért a bűnös én vagyok.
Tiltakozásom ilyenképp történelmileg érvénytelen.

Nagy temetők a hold alatt…
Eltitkolt temetők.
Végtelen temetők a közömbös hold alatt.
(Az igazság nem mindig forradalmi…)

Dogshaven, 1953.

Forrás: Látó, 2005. október

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése