2011. dec. 9.

Ady Endre: Egy jövendő karácsony



Jön a Karácsony fehéren
S én hozzám is jön talán majd
Valaki a régiekből.

Csöndesen lép a szobámba
S én köszöntöm: ,,Béke, béke.''
A küszöbön sápadt orvos.

És szorongva szól a vendég:
,,Ma Karácsony van, Karácsony,
Emlékszel a régiekre?''

És bámulva és vidáman
És kacagva mondom én majd:
,,Ma Karácsony van, Karácsony.''

És szorongva szól a vendég:
,,Valami tán fáj a múltból?''
Megmozdul a sápadt orvos.

És bámulva és vidáman
És kacagva mondom én majd:
,,Hiszen én még sohse éltem.''

És hörögve mondom én majd:
,,Ki a szobámból, pogányok.''
Döng az ajtóm és bezárul.

És hörögve mondom én majd:
,,Hiszen én meg se születtem.
Karácsony van, száll az angyal.''

És a nagy, szomorú házban
Zsoltárokat énekelve
Hajnalig várom az angyalt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése