2011. dec. 18.

Heltai Jenő: Lóverseny



1.
Szeretem a turfot,
Télen, ősszel, nyáron...
Anyagi helyzetem
Gyors föllendülését
A lovaktól várom.

De hiába várom
Azt amit fönt jelzeik,
Hiába sóhajtom:
„Lendülj föl, lendülj föl,
Ó anyagi helyzet!”

A helyzet nem lendül,
A helyzet oly süket,
Fülét se mozdítja,
Sőt még a lovak sem
Mozdítják fülüket.

És én egyre várok,
Egy új Barbarossa,
Szakállam fehér már,
Még most sem találtam
A megmentő odszra.

A tribün sarkában
Ülök, mint egy várrom,
Anyagi helyzetem
Gyors fellendülését
A lovaktól várom!

2.
Állok a turfon,
Nézem a nőket,
Szépek a barnák,
Szépek a rőtek,
Szépek a rőtek.

A ruha tarka,
A ruha lebben,
Mennyi ígéret
Van a szemekben,
Van a szemekben.

Angyali arcok,
Angyali formák
És úgy imádják
A papírformát,
A papírformát.

Sűrű sóhajban
Tör ki keservem,
Ez az igazi
Eladó-verseny,
Eladó-verseny!

(Forrás: Lóverseny 15-17. old. – Erik Kiadó Bp., 2005.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése