2024. márc. 15.

Sántha Károly: Oh fő, vérző sebekkel

- Gerhardt Pál –

 

Oh fő, vérző sebekkel

Meggyötrött, megrakott;

Fő, szúró tövisekkel

Megkoronáztatott;

Oh fő, előbb oly ékes,

Most olyan megvetett:

Végy tőlem, oh szentséges,

Hálát s dicséretet!

 

Kinek nevére föld s ég

Meghajol, megremeg:

Orczád, oh égi Fölség,

Így hervadott-e meg?

Szemed szelíd világa

Hát így kihamvadott?

A fényes, tiszta, drága –

S Te halott vagy, halott!

 

Bűnömnek büntetése

Volt rajtad, oh Igaz!

Megváltóm szenvedése

Lőn nékem a vigasz.

Ki méltó a halálra,

Itt állok én szegény,

Irgalmat esdve, várva –

Add, el ne vesszek én!

 

Ismerj meg én hűséges,

Kegyes jó pásztorom!

Üdvömnek kútfejéhez,

Hozzád óhajtozom.

Hányszor megédesíté

Igéd keservemet!

Hányszor lecsendesíté

lelked bús lelkemet!

 

Jézus, előtted állok.

Ne vess meg engemet!

Tetőled el nem válok,

Bár Téged sír temet.

Ha végálomra hajtom

Az én fáradt fejem,

Ott is neved sóhajtom

S elalszom csendesen.

 

Buzgó hálával áldlak,

Oh Jézus, Tégedet!

Halálodért imádlak,

Hogy adtál életet

Ki hű voltál halálig

És útad mennybe vitt

Add, éltem alkonyáig

Kössön Hozzád a hit!

 

Midőn eljő halálom,

Én vigaszom Te légy;

Előttem képed álljon,

A int halálra mégy.

Míg csak egyet lehellek,

Szívem Benned remél,

Hitemmel átölellek,

Ki így hal: él az, él!

 

Forrás: Hárfahangok. Vallásos költemények gyűjteménye egyházi és iskolai használatra. Szerkesztette Payr Sándor. Budapest, Hornyánszky V, Cs. és Kir. Udvari könyvnyomdája 1906.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése