2024. márc. 15.

Győry Vilmos: Dicsőség a magasság Istenének!

 

Hogyan nevezzelek, hatalmas Isten,

Világosságnak atyja, Istenem?!

Mindazt, mi áldás földi életemben,

Mindazt, csupán neked köszönhetem.

Tetőled száll alá minden ajándék,

Hozzád vezessen minden óhaj, szándék;

Zengjen ma ajkimon a hálaének:

Dicsőség a magasság Istenének!

 

Te vagy, ki szent kezeddel őrzesz engem,

Ha rám borul a rémes éjhomály;

Midőn a csendes nyugovást esengem –

Te vagy, ki védkarral mellettem áll;

Az enyhe álmot a midőn óhajtom.

Fejem párnámra nem rettegve hajtom,

Tudom, hogy tőlem éj nem zár le téged. –

Dicsőség a magasság Istenének!

 

S midőn az égen hajnal pírja támad,

S a nap felébreszt mindent, a mi él:

Te is hajnalra kelted éjszakámat,

Őrzőm voltál s ébresztőm levél.

Mely rám borult, nem örök volt az álom!

Az ébredésben éltemet találom;

S kinek köszönhetem, hogy újra élek?

Dicsőség a magasság Istenének!

 

S kinek köszönhetem, hogy ők is élnek,

Kiket tulajdonául mond szívem;

Kik vélem együtt félnek, vagy remélnek,

Kiknek jóléte oly szent gond nekem?

Ajándékul őket nekem te adtad;

Óh, hála! ismét birtokomba’ hagytad.

Örömkönnyek közt újra szól a lélek:

Dicsőség a magasság Istenének!

 

S így minden, a mi áldás életemben,

Kegyelmes szent Atyám, te nyújtod azt:

Édes mosolygást a vidám örömben,

A gyötrelemben enyhadó vígaszt.

S még akkor is, ha botlom gyöngeségből,

Nem bosszú, sőt bocsánat hangzik égből;

Újra bízom, reményem újra éled: -

Dicsőség a magasság Istenének!

 

Óh, add azért, add életemnek Atyja,

Hogy szent jóságod ne feledjem el;

Te légy szívem legszentebb gondolatja,

Téged s csak téged vágyjon e kebel:

S a míg a czélt, az örököt elérem,

Te szent törvényed legyen én vezérem.

S ne szűnjön ajkimon a hálaének:

Dicsőség a magasság Istenének!

 

Forrás: Hárfahangok. Vallásos költemények gyűjteménye egyházi és iskolai használatra. Szerkesztette Payr Sándor. Budapest, Hornyánszky V, Cs. és Kir. Udvari könyvnyomdája 1906.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése