2019. okt. 24.

g.: Ott jártam…




Ott jártam újra…
A jegenyét meglátogattam.
Csend volt fölöttem, csend alattam.
S akikkel álmokat sirattam: -
Tovaszálló vadlúd-sikongás
Nincs, nincs sehol.

Ott jártam újra…
Új házak álltak sora – végig.
Szelid Bakony még oda kéklik,
Csak, miként szivem úgy vérzik: -
Vadgesztenyék hulló virága
Nincs, nincs sehol.

Ott jártam újra…
Vén, szürke ház. Ajtója zárva.
Olyan szomoru – csöndes – árva –
Aki egy percre oda állna: -
Szomoru, szőke, én virágom
Nincs, nincs sehol.

Ott jártam újra…
Csend volt fölöttem, csend alattam.
Egy régi vád kopogott halkan
S bűnös szivvel – sirva fakadtam.
-        -        -        -        -        -
Ábrándos, régi „kis diák”-od
Nincs, nincs sehol.

Forrás: Pápai Hírlap XII. évf. 36. szám Pápa, 1915. szeptember 4.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése