2017. okt. 16.

Szepesi Attila (1942-2017): Anyám nevére



szemeim bekeretezted arcoddal anyám
jaj hová szökhetnék előled vonásaimról fölismer a kő is
milyen asszony-ölek öblébe-lugasába hullhatnék emléktelenül
kihámozva-kifosztva vonzásod méhéből oktalanul is bűntudatos fiad

jaj sose feledhetem éjszaka mostál s kezedre aranyfényét öntötte a lámpa
jaj sose feledhetem gyalog mentél a hivatalba hogy jusson kenyérre-ruhára
jaj sose feledhetem írógéped kopogását körötted a csönd tengermély világa
jaj sose feledhetem tükör füstjében arcos ifjúság lecsupált virága

kiraboltalak önmagadból s most menekülnék előled
idegen asszonyokkal mámoros éjszakákba
de megtart a te erőd fölélem hited anyám
ikonok madonnáinál nagyobb-hatalmú Mária

látom ott állsz a tükör előtt szemedben a megnyugvás fényeivel
én erős vagyok őrlő napokban pusztító szelekben is megállok
mégis jól tudom barbár hatalom az én erőm-menekülésem
s a te szavad hegyeket mozdít kiszárít folyamokat hogy megérkezzen hozzád

(Forrás: Aranyasszony antológia)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése