2017. okt. 16.

Simor András (1938-): Nekem mindig több fény kell



Nézzétek,
törékeny kis öregasszony
ül a széken és olvas.

„- Jó lenne jobban látni,
nekem mindig több fény kell,
jó lenne jobban látni!”

Vigyázzatok, mit adtok a kezébe,
nem figyel fel szeme, csak a fényre,
vigyázzatok hát, mit adtok kezébe!

Nem ismeritek a szem törvényeit?
mint napraforgó, fordulna a fényre,
még az éjtől is sugarakat kérne,
„- nekem több fény kell! –
nincs, aki megértse?

Ha a szürkület lassú vize ellep,
nem figyelhetsz,
míg el-elcsukló szavaival kérlel:

„- Jó lenne jobban látni,
nekem mindig több fény kell!”
Hová úszik az éjben szavatok?

Nézzétek, törékeny öregasszony
ül a széken és olvas,
neki mindig több fény kell
tizennyolc dioptriás szemüvegével
ő csak a reggelt érti, -
nézzétek, anyátok ül a széken,
figyeljetek, anyátok kérlel:

„- Fiam, szeretnék látni,
nekem mindig több fény kell!”

(Forrás: Aranyasszony antológia)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése