2024. márc. 18.

Falu Tamás: Nem tudom elhinni

 

Akkor még nem volt szérum,

A doktor csak legyintett,

Rémült anyám szemében

Könnyé vált a tekintet.

Apámért sürgönyt küldtek,

Hogy ott legyen a bajban,

Nem is tudom elhinni

Hogy akkor meg nem haltam.

 

Azután vízbe estem,

Öt és fél éves voltam,

Öreg dajkám huzott ki,

Ő már azt hitte: holtan.

Fejemre állítottak

A hűvös alkonyatban,

Nem is tudom elhinni,

Hogy akkor meg nem haltam.

 

Egyszer meg utaztomban

A hamburgi expresszen

Egy éles fordulónál

A nyilt ablakba estem.

Testem egész kihajlott,

Nem volt már a vonatban,

Nem is tudom elhinni,

Hogy akkor meg nem haltam.

 

És géppuska tüzelt rám,

Pukkant fölöttem srapnel,

S a halál száz formában

Közelemben rohant el…

Én hiszek az árnyaknak,

Melyek szívembe hintik:

Az élet abból áll csak,

Hogy nem halunk meg mindig.

 

Forrás: Budapesti Szemle 1939. 251. kötet

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése