2024. márc. 18.

Bárd Miklós: Csillaghullás

 

Csillaghullás volt, sűrű csillaghullás,

Bár földi nagyság egy se halt bele,

De úgy fordult, hogy két kis cérna csillag

Kék atillámra fölbiggyeszkede.

Hullott aznap a csillag özönével,

Hozta a rangot, méltóságokat,

„Magas nap” volt, és – nékem i meghozta

Rég kiérdemelt káplárságomat.

 

Királyi névnap, - az ágyúk dörögnek,

Az ezred egy gombig plén-parád,

Kis biztatás és elhiszem, hogy nékem

Rendezték e nagy ceremoniát.

Nekem harsognak diadalt a kürtök,

Engem köszönt az ágyúdörrenés,

Víg dáridóval szállt alá az este,

Nagy ünnep volt – csillagkeresztelés.

 

S hogy vége volt a víg keresztelőnek,

Csillagos éjjel ballagék haza.

Feledve mindent, elbűvölt mint régen

A tiszta fényes nyári éjszaka.

És lelkem újra szárnyat bontva szállna

A magasba, de törve hulla le,

Ne is tekints rám égnek tiszta lánya,

Leszálltam én a föld porába, - le.

 

Az égnek legszebb csillagát szerettem,

Tekintetem most fel hozzá ragad:

Te égi láng, óh rejtsd el én előttem

Tündöklő fényes tiszta arcodat.

Félek, a lelkem újra elbűvölnéd,

S én hadd feledjek, - sorsom mást hozott,

Ne lássalak, hogy ragyogónak lássam

A fényeskedő cérna csillagot.

(Hajduböszörmény, 1879.)

 

Forrás: Budapesti Szemle 1938. 248. kötet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése