2024. ápr. 14.

Vietórisz József (1868-1954): Tavaszvárás

 

Nem szeretem, ha a tavasz

Megjött már és mégis havaz;

Tél is inkább enyhe legyen,

Mint örök fagy völgyön-hegyen.

 

Mikor versenyt süvítenek

A megvadult bőjti szelek:

Fűrészelve zakatolnak,

Velőmbe is behatolnak.

 

Mikor felhő-komondorok

Sötét torka vihart morog:

Félelmetes mennydörgésbe

Fúl az ebek üvöltése.

 

Mikor a zord fellegeknek

Csatornái megerednek:

Szinte mindent elsöpörve

Zuhog le a víz a földre.

 

Megborzongva, felzaklatva

Nézek a bősz áradatra:

Mennyi bajnak hirdetője,

Mennyi remény temetője.

 

A természet régi rendje

Mintha már csak emlék lenne.

S visszafojtott könnyeimben

Keserűre válna minden.

 

De ha pompás kikeletnek

Ibolyái integetnek,

Új reménnyel ezer élmény

Bizsereg a szivem mélyén.

 

Erdő, mező kedvet kapva

Mintha hívna, hívogatna:

Gondolatban átölelem,

Helyemet is alig lelem.

 

Fészket rejtő bokor alól

Minden madár nekem dalol

Napsugárnak melegétül

Minden virág nekem szépül.

 

Lelkemben egy szebb világnak

Tündérei muzsikálnak;

Úgy felujjong, mintha benne

Mámorító himnusz zengne.

 

Tele vagyok hittel, vággyal,

Lendülettel, ifjúsággal:

Se multamon, se jövőmön

Semmi gonddal nem törődöm.

 

Nem üdít a nyári hőség,

Nem vidít az őszi bőség,

Nyűg a hosszú téli álom:

Én az örök tavaszt várom!

 

Forrás: Budapesti Szemle 1941. 260. kötet. 758-763.sz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése