2024. ápr. 14.

Stefan George (1868-1933): Ismeretlen dalnok boldogtalan modorában

  

Törd levelemről csendben a pecsétet,

Tűrd jöttét hived hirnökének,
Gondold, hogy talán már nem élek.

 

Találkoztunk s te megálltál előttem:

„Egy vad sárkány él ott a nagy hegyeknél”.

Vágtattam rögtön küzdeni vele,

Forró harcban kardom szívébe döftem.

De rúttű pörkölt a tüze –

Amin nevettél.

 

„Milyen a kalóz turbános fej-éke?”

Szeszélyed sorsom mondta ki.

Tengerre szálltam, álltam harcot, orkánt;

Félkaromat otthagytam érte,

De lábadhoz tettem a turbánt;

Te egy gyermeknek adtad játszani.

 

Láttad, hogy’ mentem tönkre, mialatt

Szolgáltalak.

Téged nem bántott, hogy mi lesz velem;

Csak bólintottál, hogy porban s viharban

Neved a csillagokba írtam,

S nem hallgattál meg sohasem.

 

Most mély seb lüktet az oldalamban,

De téged csak magasztal ajkam,

Szép hölgy, míg élek, minden pillanatban.

 

Ford.: Szabó Lőrinc

Forrás: Budapesti Szemle 1941. 260. kötet. 758-763.sz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése