2024. ápr. 14.

Reviczky Gyula (1855-1889): Ideális perczek

  

I.

Nem értem szivedet; nem értem,

Hogy mit jelent e büszke hallgatás,

Hisz tudom ugy is, hogy szerettél,

Mint e világon soha senki más.

 

Egy mosolyom akkor te nálad

Az élet minden kincsével fölért.

Egy szómra üdvödet, jövődet

Odadtad vón egy boszus álomért.

 

S mikor azt mondtam, hogy szeretlek,

Rám néztél, mintha meg sem értenél.

A beteg ép ugy néz az égre,

Midőn már érzi, hogy soká nem él.

 

II.

Zeneszót hoz a kósza szellő;

Jól ismert hangok; hallgatom.

Tudom, megint emlékeimmel

Lesz dolgom és nem alhatom.

 

Bűbájos emlék, édes álom

Átjár merengő lelkemen.

S egy nem felejtett bánatos hang

Susogja sirva: „Szeretem!”

 

Előttem állsz fehér ruhában

És nyujtod reszkető kezed.

S én míg rajongva átölellek,

Bevallom, most is ugy szeretlek,

Mint egykoron szerettelek!

 

Forrás: Családi kör  XVIII. évf. 4. sz. Buda-Pest. 1877.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése