2024. ápr. 14.

Szegfi Mór (1825-1896): Busan bug a…

  

Busan bug a kis gili az ereszen;

Volt nekem is egyetlen egy kedvesem;

Hej, de mit ér az az égő szerelem

Hű szivemnél hogyha nincsen egyebem!

 

Hányszor mondta, esküvel is fogadta,

Szüret után elmegyünk a templomba,

Hej, de mit ér esküszó és fogadá, -

Szegén lánynak tán az istene is más!

 

„Hallod rózsám”, mondja egyszer nevetve,

„Mid is van hát apritani a tejbe?”

Tréfál, mondom én is vissza így neki:

„Jó az isten, majd gondunkat viseli!”

 

Ő meg, a mint Isten nevét hallaná,

Ugy állt, mintha önön szive vallna rá;

Hej, de mit ér, egyszerre csak szilajan:

„Fránya bánja!” fölrival és elrohan.

 

Én csak néztem, csitogattam szivetem:

„Visszatér még, majd meglátod, hogy szeret!”

Hej, dehogy tért! Tegnap volt az esküvő;

Pénzes lyánnyal, - verje meg a teremtő!

 

Hogy is mondtam? Nem jól mondtam. Tévedtem.

Arra kérlek menybeli nagy Istenem:

Add meg néki kivánságát tetézve,

Pénzzé váljon a göröngy is kezébe’.

 

Nosza van most gazdagságod, mindened,

Csak a szived, az a csalfa, nagy beteg;

Tüz emészti, ugy eseng egy sziv után,

Ugy szeretne most már hiven, igazán!

 

Busan bug a kis gili a háztetőn,

Ássátok meg siromat a temetőn;

Szegény szivem hűn szeretett, vesztére, -

Hej, de jutunk mi még neki eszébe!

 

Forrás: Családi kör  XVIII.évf. 10. sz. Buda-Pest. 1877.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése