2024. ápr. 14.

Sík Sándor (1889-1963): Dalolj, ne félj

 


„Egy új világ akar születni” – mondják,

Kik új zenének bokázzák bolondját.

Amazok, kiknek szája fél-sírásra:

„Megérett a világ a pusztulásra!”

Ne higgy nekik, magadnak higgy te, lelkem!

Én egy órával mások előtt keltem,

De fáradt nem vagyok,

És bizalmasaim a csillagok.

 

Én nem hiszek a tele-szájas újban.

Az új csendben jön és oldott sarúban,

Vagy a magasból angyalpille-szárnnyal

A szívbe-, mit az Istenség megárnyal.

És akiben Igéjét megfogantja,

Az szánva néz a kérkedő kalandra,

Amely ma szerteszét

Elfojtja a szemérmes Új neszét.

 

Ne higgy, én lelkem, csak makacs magadnak.

Megy a karaván, kiskutyák ugatnak.

Vénhedt ebek vonítanak a holdra:

A hold csak hinti harmatát mosolygva.

Eredj, előre, elrendelt utadnak,

Szolgálatodra: keletről nyugatnak,

Némán, akár a nap.

A Pillérek erősen állanak.

 

Meleg a nap és hűvös szellők fújnak:

Ki mondja őket réginek vagy újnak?

Csorog a forrás, szüntelen szülemlő:

Embernek, őznek örök anyaemlő.

 

Vedlik és újul az emberi öltő,

Meleg a nap és énekel a költő.

Lelkem, dalolj s ne félj,

Te napsugár, forrásvíz, enyhe szél!

 

Forrás: Budapesti Szemle 1940. 259. kötet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése