2019. nov. 24.

Babay József: Mese két könnyről




Két könnycsepp egyszer messzegördült,
És vándoroltak szótlanul.
A csillagok figyelték őket
S fűszálacskák a hó alul…

És mentek, mentek, mendegéltek,
Bejártak várost és falut,
Virrasztott fénylőn az egyik,
Mikor a másik elaludt…

Egy éjtszakán, gyémánthegy ormán
A két kis könnycsepp egybefolyt…
Ott tudtam én meg: ez a két könny
Az édesanyám könnye volt…

Egy sóhaj szállott éppen arra:
„Ne fázzatok hát többet itt!”
Szóltam é a sóhajra tettem
Az édesanyám könnyeit.

És szállt a sóhaj messze, messze,
Az égig szállott föl velük,
Honnét a hold küld halkuló fényt
S a csillagok édes derüt…

És én csak néztem, néztem őket,
S befont a hűs éj illata, -
- Ma már az a két egybefolyt könny
Az egem legszebb csillaga…

Forrás: Gyakorlati pedagógia. - 4. évf. 4. sz. 1938.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése