2019. nov. 24.

Móra István: Édesanyámnak




Csendes alkonyat volt,
Ahogy hazaértem,
Áve Máriára
Haragoztak éppen.

Ültél a ház előtt
A régi kis padon,
Könnyekkel szemedben,
Sóhajjal ajkadon.

Letérdeltem eléd,
Közelről néztelek,
Ugy eltévedt rajtam
Jóságos két szemed.

Kerested a régi,
Derült vonásokat,
Ragyogó szememet,
Nevető arcomat…

Az arcom oly törött,
A szemem sem ragyog;
Miről is tudtad meg,
Hogy a fiad vagyok?

Hazajöttem, anyám,
Beteg vagyok, lelkem…
Anyai szerelmed
Gyógyítson meg engem.

Taníts meg engemet
Még egyszer nevetni…
Taníts meg remélni, -
Taníts meg – szeretni…

Vigy el, ahogy régen,
Az első misére, -
Mutasd meg még egyszer
Az utat, az égre…

Ugy-e megvannak még
A glóriás szentek,
Akik énnálam is
Még többet szenvedtek?

Mutasd meg őrizőm,
Az Isten Bárányát.
Mondd, hogy – csókoljam meg
A feszület lábát…

A nagy kereszt alatt
Térdeljünk le ketten,
S mondjuk el, mint régen:
Hiszek egy Istenben…

Forrás: Gyakorlati pedagógia. - 4. évf. 4. sz. 1938.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése