2020. júl. 28.

Szelestey László (1821-1875): Őrangyal (románcz)



’Jer leányom zöldelő mezőre,
Hol csörögve ömlik a kis ér,
Szedj a fű közt illatos virágot,
Míg a szép nap nyúgodóba tér.

Engem a harang szelid zenéje
Ott a völgyi kápolnába int,
Tiszta kéjjel indulok feléje
Felvidulni lelkileg megint!

„Oda? hol a bérczek alkonyában
Rémletes hangon üvölt a szél?
Hol a villám égő sugarában –
Mint mondád – az Úr Isten beszél?

Oda? hol a tölgyek lombozatján,
Zúgva át-át nyargal a vihar?
S hogyha elszáll messze légi útján
Mindent, mindent gyászos éj takar.

Oda vágysz te?... anyám ne menj el!
Hát ha alszik őrző angyalod?
S nem hallandja: mit kérsz gerjelemmel,
Nem hallandja istenes dalod.

S a duló vész elsöpör magával:
Itt hagyandod árván gyermeked?
Ki ölel meg engem majd karával,
S kinek mondjam „anyám”mint neked?”

„Jó leányom! ott a völgy honában
Nincs mindig vész, szebb nap is virul:
Nézd az alkony vérpiros ruhában,
Mint mosolyg le a hegy ormirul.

Szedj virágot itt a rét ölében,
S a lepékkel múlasd el magad!’
„Ó, ha nem vagyok szülőm körében,
Ez nekem kéjt s élveket nem ad!

Vigy anyám! vigy el magaddal engem
Hadd tanuljam meg szentes dalod,
Kérni vágynám én is az eget, hogy
Én lehessek őrző angyalod!”

Forrás: Őrangyal. Szerkeszti Sujánszky Antal. Pesten, kiadja Emich Gusztáv 1847.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése