2020. júl. 12.

Ismeretlen szerző: Anyámnak


Szabados Jenő 1911-1942 festménye

I.
Nem varrtam még eddig
Szerelmemből hímet…
Szíved ugy is tudta, -
Mást meg nem érdekelt:
Nem mondtan senkinek.

Elrejtém keblembe
Mélyen egész maig,
Mint néma bokor a
Szerelmes fülmile
Családi titkait…

De ez’tán minden kis
Madárnak elmondom:
Hogy ők is csak erről
Zengjenek édes dalt
A rózsafa lombon!

II.
A mezei kis pacsirta
Mind a két szemét kisírta…
M’ért sírta ki? – M’ért sírta ki?
Csendes fészkét, kis családját
Elrablá valaki!

Istenem! minek is bántják
A kis családos madárkát?
Én legalább nem bántanám:
Hiszen szinte érzem, mint fáj
Szíved értem anyám!

III.
Mi lesz én belőlem
Istenem, Istenem!
Idegenné tett a sors
Szép szülőföldemen…

Megfagy a szívem is,
Megfagy már ide benn…
Mióta szerelmednél
Nem melegedhetem!

Nem látok sem eget,
Sem földet: vak vagyok;
Ha lelked fénycsillaga
Előttem nem ragyog...

Jöszte álom, jöszte
Te áldott jó varát!
Nyisd meg bús szívemnek a
Jövendő ajtaját:

Valljon látom-e még
Édes jó szülémet; -
Vagy reményem, mint virág
Illata elszéled!?

IV.
Nem vagyok én, csak egy kis fülmile:
Szerelmemnek rózsabokrán,
Rólad dalolok oh édes szüle!

De mit is beszélek? Ez sem vagyok;
Csupán csak egy fénybogárka:
Melly bánatod éjjelében ragyog…

Nem vagyok én éppen semmi, semmi:
S az Isten-, és teéretted
Mégis tudnék martyr, s minden lenni.

Forrás: Családi lapok II. köt. 1. füzet Pest 1858.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése