2020. júl. 12.

Ismeretlen szerző: Az én szivem



Az én szivem szende bimbó,
Melly kinyil titokban,
S illatot küld Istenének
Jó és rosz napokban.

Az én szivem vig pacsirta,
Melly fölszáll az égbe,
Szárnycsattogva visz örömet
A kék messzeségbe.

Az én szivem bús magánynak
Siró csalogánya,
A reménytelen bánatnak
Szenvedő barátja.

Az én szivem elrejtett gyöngy
Tengereknek mélyén,
A szépség csak a viharban
Tündököl szét képén.

Az én szivem vándorfelhő,
Melly fön jár az égen,
És leszáll a szomjas földre
Enyhe áldásképen.

Az én szivem szőlővessző,
A jó támaszfája,
Lángot önt lankadt mellébe,
S árnyékot hint rája.

Az én szivem lángoló tüz,
Melly a mennyet éri;
Melly világitván másoknak,
Önmagát emészti.

Az én szivem szeretetnek
Ragyogó oltára,
Rajta függ szent áldozatként
Érzelmim virága.

Az én szivem liliom, melly
Hókelyhét kitárja,
S akkor legdusabb illatja,
Hogyha szélvész rázza.

Az én szivem szirti szegfü,
Sokszor küzd a vészszel;
Ha elesik: az egekre
Néz kisirt szemével.

Az én szivem gyöngypatakra
Boruló füz ága,
Szomoruságában mélyen
Elmerül magába.

Az én szivem leesett csepp,
Fön egy zöld ág tartja,
Zúzva is a tiszta hűség
Szent kékjét mutatja.

Az én szivem lombos ág, szép
Három kis madárka:
Hit, remény és a szeretet
Ült le dal közt rája.

Forrás: Családi lapok 6. Évf. II. félév 11. sz. 1857. szept. 10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése