2019. okt. 20.

Benedek Aladár (1843-1915): Anyám névnapján




A temetőnek csendiből,
Hol nincsen szívverés,
Hozzám egy halk sóhaj repül,
Sóhaj, mely mély s nehéz!

Anyámnak ma névnapja van,
S ez nagy ünnep nekem!
Ezt is csupán ő adta, mert
Nekem nincs ünnepem! –

E napon csak övé vagyok,
Csak rajta csügg szívem;
Gyöngédeden üdvözlöm őt,
És ő megáld híven.

Nem múlik év, hogy e napon
Ezt elmulasztanám,
S hogy ő is meg ne áldana,
- Én édes, jó anyám! –

Oh mert hisz az a halk sóhaj,
Amely hozzám repül
A temetőnek csendiből,
S lelkemmel elvegyül:

Az ő lelkének sóhaja,
mely itt benn megfogan,
S áldással tölti el szívem,
mely dobog boldogan!

Ez egy nap minden évben, ah!
Melyen boldog vagyok!
Boldog, mert rá emlékezem!
S képe elém ragyog!

Nincs, nincs itt több ily kép! olyan
Szent, tiszta szeretet,
Mint mellyel ő ápolt s melyért
Utóbb a földbe ment.

Többet ennél nem tehetett...
S most nyugszik csendesen,
Nyugszik már rég... s én küzdök és
Majd-majd kétségb’esem!

Küzdök, mint Atlas küzdhetett,
és senki sincs velem!
A hidegtől majd megfagyok!
Elfúl lélegzetem...

De e napon szerelme, mint
Szentlélek száll reám,
S felold, megtisztít, lángra gyújt...
Üdvözve légy, anyám!

(Forrás: Vasárnapi Újság 20. évf. 1.sz. 1873. jan.5.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése