2021. nov. 15.

Móra László (1890-1944): Félegyházán

 

 

Félegyházán, kis koromba,

Játszadoztam a homokba.

Finom porát égnek hánytam,

Aranyesőjébe álltam

S szőke hajam ahogy ázott:

Kikacagtam a világot.

 

Félegyházán, forró nyáron,

Lepkék szálltak a virágon.

Kígyósziszről mézet loptak,

Fodormentán lustálkodtak.

S a sok lepke ahogy játszott:

Kikacagtam a világot.

 

Félegyházán, szeles este,

Sárkányoztunk versenyezve.

Sürgönyt raktunk a fonálra,

Üzentünk a Mennyországba.

S míg a sárkány égig szállott:

Kikacagtam a világot.

 

Félegyházán, a határban,

Amerre sok szarkaláb van,

Tarka csokrot szedegettem,

Közepébe mályvát tettem,

S hogy egy darázs rámkiáltott:

Kikacagtam a világot.

 

- Félegyháza más azóta!

Szomorúbb ott már a nóta…

Házak előtt akác nincsen,

Nincs, ki fehér álmot hintsen.

Eltört a mult aranyfája…

Meghalt ajkam kacagása…

 

A határban minden csendes,

Tarka lepke alig repdes.

Homok helyett kőből az út,

Minden házban bent van a kút.

A papsajt se nyit virágot…

Megkönnyezem a világot…

 

Félegyházán nincs, ki ismer!

A torony tán félre is ver,

Ha az utcán végig megyek

S ismerősöket keresek;

Idegen az öreg ház ott…

Megkönnyezem a világot…

 

Csak egy fejfa a temetőn

Hajlik felém megismerőn:

Nagyapámnak vén fejfája,

S a ráhajló fűzfa ága

Hint lelkemre imádságot…

- S megkönnyezem a világot…

 

Forrás: A Természet 21. évf. 19-20. sz. 1925. okt. 1-15.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése