2020. jan. 11.

Farkas Ferencz: Az én világom




Dicső az én világom!
Nekem magamnak alkotott –
Melly tündököljön, szép egére –
Az isten csillagot, napot.

Nem Newton rendszerét követve
Futják ezek meg utjokat;
Nap, csillagok eggyütt ragyognak,
S felettök éj a boltozat.

Örök tavasz tenyészt virágot,
Melly máshol nem virul, reményt
Számomra. Más világ nem adhat
Ehez hasonló éleményt.

Harmatja hig gyöngy, én növénye,
Mindannyiszor megifjulok,
Midőn keblemre hull, s belőle
Csak egyet is felcsókolok.

E szép világot oh! leányka
Te benned élve birom én;
Ragyogj  napoddal, csillagiddal
Mindég, s örökre csak felém.

Hagyj jóslanom jövőt belőlök,
S tul rajtok mennyet sejteni.
Mit ilyen édes küzdelemmel
Kell és lehet érdemleni.

Engedd remélni, nem sokára
Elégled sóvár éltemet;
Pirosló ajkaid nyitod fel
S “igennel” osztod üdvömet.

Dicső világ az én világom;
Milly szép volt benne életem!
De, melly következik, halálom,
Az sokkal édesebb lessen.

A lányka ajka üdvözitend,
Magába szivja lelkemet;
A legszebb sirba, majd ölébe
Tesz, s csókjaival eltemet.

Forrás: Hazánk 1. évf.  46. szám – Győr, 1847. April 17-én, Szombaton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése