2020. jún. 18.

Berda József: Utószó egy műtéthez

 


Mikor e sötétbeborult világ

elaléltan fetreng önmaga gyilkos

tőreitől: te áradó fényben gyógyító

sebet vágtál esendő testemen s mindezt

oly néma alázattal mívelted e lélekölő

korban, hogy felderengtem a fájdalomban is:

íme, mily tiszta ember végzi hivatását itt a

műtőasztalon, a Szellem bölcs műhelyében,

melyest szegény a szó dicsérni, - csak  hömpölygő

áradását érzed a lélek kimondhatatlan mélyén!

… Ó, barátom, hidd el, ez az igazabb hősiesség;

az, amely menti, mit menteni méltó! Ez a tisztes

emberi forrongás csupán! Ahogy a nemesebb

 gyümölcsfát ápolja a jó gazda, úgy bántál

te is betegeddel, ki gyarló örömök boldog

énekesének vallja magát. –

Ó, élni! élni! tisztán élni, csak azért,

mi örökebb! Ezt láttam, és éreztem én, mikor

a kezed láttam, a csillogó, gyógyító késsel,

melyet Isten keze vezetett egyedül s melyért

egy méltójutalom van csak: a kicsorduló

szeretet, mely áldja hivatásod, - a többi

már hiú erőlködés, mit eltemet

a süket sötétség.

 

Forrás: Vigilia XII. évf. 1947. június

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése