2020. jan. 14.

Losonci László: Az alföldön magyar helyen…




Az alföldön magyar helyen születtem,
Magyar anya viraszta én felettem,
Tősgyökeres magyar volt az apám;
Magyar érzés maradt rólok reám is!

Szeretek én mindenféle nemzetet,
Melyet isten föld szinére helyhetett;
De legkedvesb édes magyar nemzetem,
Minden népek fölött csak ezt szeretem!

Kedves nekem minden dal, és minden szó,
Mely édesen zeng, mely szivet átható;
De legkedvesb a magyar szó, s magyar dal;
Ezt illeti a koszoru s diadal!

Tetszik nekem minden leány, a ki szép,
Erkölcse jó, lelke nemes, szive ép;
De leginkább tetszik az oly szép leány,
Kinek magyar ige hangzik ajakán.

Minden hazát, minden földet szeretek,
Hol biztosan, hol szabadon élhetek;
De legkedvesb énnekem a magyar föld,
Hol reményem virul mint a téli zöld!

Szent ezen föld, őseim itt vívtanak,
Szüleim itt éltenek, itt nyugszanak;
Én is jó rosz napjaim itt élem át,
Itt találom fáradt testem’ nyugalmát!

Forrás: Csokonai Lapok 29. sz. – Debrecen, 1850. octob. 5. szombat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése