2020. febr. 25.

Szunyogh Barna: Kaméliák



- A „Bella emléke” cyklusból

Siromba, hogyha meghalok,
Kaméliákat dobjatok!

Fejfám e pár szó lengje át:
„Szerette a kaméliát!”

**
Ünnep  lévén, fehérbe öltözött
S kaméliákból csokrokat kötött.
Emlékül egyet átadott nekem…
Óh édes ábránd, első szerelem.
Álmokba burkolt mámor, pillanat.
Midőn a lány csak hisz, de nem tagad…
Ő hitt, ölelt és csókolt lázasan,
Mint kis galamb, amelynek párja van.

De jött az ősz, a néma hervadás
És láttam: arcza, csókja, hangja más,
Hogy lelke fájdalommal van tele
Hogy ráfuvallt a zord halál szele…
Hervadt kaméliákat tépdesett,
Suttogva szólt: „Itt hagylak tégedet…
Csak egyre kérlek én: ha meghalok, -
Fehér kaméliákat adjatok!”

Tavasz volt újra, szólt a sok madár…
Halott ajkára szállt a napsugár!...
Mellette álltam szótlan, mereven,
Mint kőszobor a néma bérczeken.
Kezemben volt egy kis fehér virág,
Éreztem azt, hogy szűzi lelke lát
S míg könnyek nélkül szállt felé imám, -
Kezébe tettem kis kaméliám!

**

Siromba, hogyha meghalok,
Kaméliákat dobjatok!

Fejfám e pár szó lengje át:
„Szerette a kaméliát!”

Forrás: Debreczeni Képes Kalendárium. VII. évf. 1907.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése