2022. jan. 12.

Háfiz (1315-1390) dalaiból

 


III.

Mi a sugár lenge czédrus tehozzád?...

A holdnál is, a napnál is szebb orczád.

Sem igaz gyöngy, se a rubin nem terem:

Fogad, ajkad árnyéka az, édesem!

 

Ha szép szemed szemérmesen lezárod,

Be’ nem szánod érted égő barátod!

Szemeidnek élet-adó forrását

Alig jelzi az a keskeny pirosság.

 

Mogyorónyi gömbölyü szád nyilása

Nem reám, csak rajtam mosolyg, - be’ fáj a’!

Szégyenemben messze futnék e helyről,

De szög hajad minden szála vetett tőr.

 

Mi vagy, - úgy-e nem anyától születtél?

Szebb vagy annál, - engem Isten ugy segélj!

Mi vagyok én?... szegény sorsú poéta,

Mi a király drága kincse?... szemét a’! –

 

VI.

Veled szólni volna kivánságom, -

Pedig milyen messze vagy, virágom!

Még a kósza hír se szól felőled

S mintha mégis hallanám beszéded.

 

Sötét éjjel álmodom, de ébren,

Hogy itt vagy te, túl e sötétségen;

Ezt a fátyolt szerteszélyel tépem,

Akkor aztán megölellek szépen.

 

Nem sokára hajnalodik szépen,

Mégis egyre álmodozom ébren:

Mikorra megérkezik a hajnal,

Egy leszek én megint a bánattal.

 

Mehetnék csak, útra kelnék egybe,

Hogy hajaddal gyász helyett te fedj be:

Nem mehetek, majd megöl a bánat

S majmolom a fűzfa poétákat!

SZILÁDY ÁRON

Forrás: Koszorú 3. évf. Első félév 20. sz. 1865. máj. 14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése