2020. júl. 30.

Vándor Pál: Kőrösi dal



Pest megyében, Nagy-Kőrösön születtem,
Édes anyám katonának szült engem;
Van paripám, nincsen kardom, de majd lesz!
Ád az ország mindent, a mi szükséges.

Áll a verbunk Nagy-Kőrösön, javába,
Nem mehetek én az isten házába:
Kedves babám, imádkozzál helyettem,
Rajtad kívül, tudod, mást nem szerettem.

Ez az élet a gyöngy élet, huszárok,
Hadd sirjanak érttünk a szép leányok:
Zöld a csákó, kék a mente, világos!
Szép a fiu, kendője gyöngy virágos.

Áll a verbunk huszárosan, Kőrösön,
Édes anyám, viszket a szemöldököm:
Bánatom lesz, tán a szivem megreped,
Hogy ha meg nem ütöm azt a mértéket.

Ez az élet a gyöngy élet, ide hát!
A ki legény, eszem a réz angyalát:
Édes annya, a ki szülte a fattyút,
Vig tempóra pöngesse a sarkantyút.

Honvéd vagyok, honvéd lettem hazámért,
S nem ezért a gyámoltalan királyért:
Hitszegő volt az egész pereputya,
Meg van irva, ki van adva az utja.

Isten hozzá édes anyám, sokára,
Holnap reggel indulunk a csatára.
Ha megirják, hazámért, hogy elestem?
Vedd magadhoz, árván maradt kedvesem.

Forrás: Munkások Ujsága 2. kötet 26. sz. Bp.,  1848. december 29-én

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése