2019. máj. 8.

Berda József: A barátok templomában



I.
PRÉDIKÁCIÓ

A szelíd franciskánust hallgatjuk most
szelíd áhítattal s a páter beszél,
hosszan hevül, már elönti a Szentlélek lángja:
- ó egyszerűség nyelvén vallani az igét,
ájtatos parasztok egyszerű nyelvén,
testvér! Isten csengő kegyelme ez már!...
Jó barna páter, így hallgattak, lásd
így szeretlek én, míg komoly lángolásod
elragad engem: lássa lelkét a léha fiatal!

Ó érzem, áradó harangszó leszek megint;
testvéred vagyok én szemüveges barát,
áldott rajongó, - mélybarna csuhád világít,
megaláz engem ez órán, s szeretsz,
még jobban szeretsz, ó szeress csak engem
legszelídebb költő: a kicsiny költő
csukló alázattal már letérdelt előtted…

II.
LITÁNIA

Gyertya ég, villany ég, már búg az orgona,
ó kicifrázott ének, ó mély ünnepélyesség
s tömjén jó szaga! Ím szavak sóhaja
feszül az égnek, lélek és szív puha falán
keresztültör az érzés zúgó hangversenye:
ki tudja mi lázad s örül itten?

Ó nagyszerű pillanat, háromszori csengetés:
áldás! áldás! – most nyílik ki a Lélek
s lobog, fenségesen lobog felfelé,
Isten legszentebb Báránya elé,
ki elveszi a világ bűneit…
(Újpest)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése