2011. nov. 14.

Utassy József: Hétpettyes


Korán keltem. Várt a mező.
Selyem szél fújt, lengedező.

Lila volt az ég,

a pillanat,
lila volt minden
az ég alatt:

és kelt a nap, és kelt a nap!

Tombolt a roppant virradat.

Éhes libáim

legelésztek.
Egy kormos kandúr
egerészett.

És egyszer csak kezemre szállt

egy hétpettyes pici bogár.

Ujjam hegyére

sétált lassan.
Rigmust dúdoltam,
dúdolgattam:

Katókám, Katókám,

merre viszel férjhez?
Katicám, katicám,
merre viszel férjhez?"

És álltam ott: tízévesen!

fülig-pirult-szerelmesen.

A hold kutyái

még ugattak.
Katicám elszállt
dél-nyugatnak.

Alig vártam, hazaérjek!

Fölütöttem a térképet.

És belém nyilallt

a gondolat:
de messze estél,
de messze vagy,

de messze is vagy, kedvesem!

Nyakad körül a szél selyem.

Kiültem hát az

út szélére,
és belecsókoltam,
bele én:

belecsókoltam a szélbe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése