2016. febr. 11.

Nagy Sándor (1820-1902): Elhervadt





Elhervadt a’ fa’ levele,
Elhervadok én is vele:
A’ falevél ősszel… de én –
Tavaszkoromnak reggelén.

Beteg a’ kedvesem régen,
Én virrasztom minden éjen:
Én törlöm le hervadt arczát,
Én áztatom könnyel ágyát.

Ugy fekszik a’ megunt ágyon,
Mint a’ hervadó liliom:
Bágyadt szemét ha rám veti,
Szívem vérző kín égeti.

Mint az egymásból nőtt ágak,
Ha tövükön férgek rágnak;
Együtt hervad mindketteje,
Együtt dőlnek a’ földre le:

Mi is… mert egymásé vagyunk,
Együtt élünk, együtt halunk,
Együtt élünk, szép kedvesen –
Együtt halunk mind a’ ketten.

Elhervadt a’ fa’ levele,
Elhervadok én is vele:
A’ falevél ősszel… de én –
Tavaszkoromnak reggelén!...

Forrás: Nagy Sándor versei  Pest, 1852.  (1820-1902)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése