2019. nov. 21.

Lányi Sarolta (1891-1975): Fölébresztő álom




Táncoltam az éjjel tizenkét legénnyel
rúgtuk a port, hajrá! Forgattak,emeltek,
bokámon boszorkány-csengők csilingeltek.

Szálltam a szellővel, messzedobott kővel,
a súlyomat – volt, nincs – elnyelte az álom
életen túl voltam s innen a halálon.

Jártam is a légben s táncoltam is: éltem.
Hogy lehet, hogyan is innen hazamenni,
hol ujra leszek csak: törött játék, senki?

Muzsikát leheltem, szólván, - énekeltem…
S innen hazamenjek, hol a hangom halvány,
porlepte, könnymarta törött zeneszerszám?

Lány voltam, friss voltam „Anyám!” – kiáltottam –
szétbomlott a hajam, anyuskám fésülj meg
- s már nem én mondtam ezt, de bennem a gyermek.

A gyermek: gyermekem. Gyermekem van nekem.
Tánc, zeneszó: volt – nincs. Megyek felébredni.
A gyermek: az élet. Az álom: a semmi.

Forrás: Új Idők LI. évf. 12. sz. 1945. okt. 20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése