2022. jún. 7.

S. Nagy László: Isten teritett asztalánál

  

Már azt hittem, hogy sohasem jutok el hozzád:

Istenem!

Olyan magos az a hegy, ahol Te trónolsz

s olyan messze van a földtől,

ahol mi csuszunk mászunk és rágjuk egymást,

mint a bogarak.

 

És mégis eljutottam Hozzád:

Te nagy Isten!

S most vidám szóval köszöntelek

te drága jó Barát, segitő Kéz, apánál Apább,

örök Isten.

 

Mennyi hegyet másztam,

mennyi sziklán háltam,

mennyit fürödtem viharban

s mennyi ágban törülköztem.

És most itt vagyok nállad:

Te jó Isten!

 

És boldog vagyok,

hogy olyan megértő szeretettel fogadtál,

hogy az arcod rám mosolyog, mint itt lenn a földön

az arany a bányákban

és boldog vagyok,

hogy gazdag asztalt teritettél számomra.

 

Ó milyen dús lakoma ez:

öröm, boldogság, vigság, remény, bizalom, szeretet

mind előttem a tálcán

és egy sziv, amit Te ajándékoztál nekem.

 

Köszönöm Istenem, hogy ilyen teritett asztalhoz

ültettél

s hogy ilyen szeretettel ölelsz magadhoz.

 

Köszönöm ezt a szeretetet

te drága kedves Isten,

Ezt a végtelen nagy szeretetet,

ami anyám után most

magához ölelt.

 

Sohasem felejtem el,

hogy ilyen gazdag asztalt teritettél számomra.

 

A székelyföldről elszármazott s most Erdély központjában élő költő a háborús évek ideg- és emberőrlő idejében kezd az önálló irodalmi berendezkedésre előkészülni.  Amúgy ősi tempóval, a magunk erejében bízva alapítja meg a már huszonkettedik évfolyamba járó Erdélyi Szemlét, amelyben a már reprezentáns nevek kezdik meg írói karrierjüket. Szép írói működésének e fórum fenntartása ad még nagyobb jelentőséget.

 

Forrás: Székelység 7. évf. 9-10. sz. 1937.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése