2021. szept. 11.

Vértesy Gyula (1867-1925): Elszállt hangulatok

 


I.

Illatos hó a fákon

Szép akácvirágok,

Illat, napfény mindenütt,

Virágok, leányok.

 

Olyan édes, olyan szép

Ilyenkor az élet;

Gyógyitja a sebeket,

Amiket ő tépett.

 

S erőfényben járva be

Az erdőt, a rétet,

Elfeledjük, hogy milyen

Nyomorúlt az élet…

 

II.

A multból visszajár kisértni

A sok árny, sok ború,

Boldog vagyok, hogy mellettem vagy,

De lelkem szomorú.

 

Tavasz egyszerre nem jő télre,

Csak lassan, csendesen –

Lassan felejtem télen én is

Kedvesem…

 

III.

Mint ahogy a virág észrevétlen nyílik,

Észrevétlen nyílt ki a lelke nekem…

Tegnap még idegen volt ő én előttem,

Ma már úgy érezem, ő a mindenem.

 

S holnap itt hagy engem, a virágom elnyílt;

Csendesen hervadt el, észrevétlenűl.

Talán nem is virág, maga a nap volt ő –

Ki az éjszakától, tőlem menekült.

 

IV.

A kocsi ablakáról

Egy nevet olvasok:

A te nevedet édes.

Hogy csillog, hogy ragyog!

 

Nevedre gondolt ő is;

Vajjon ki lehetett?

Akárki, áldd meg Isten,

Hisz ő is szeretett!

 

Szeretett nagyon ő is

S egyedül volt szegény –

És úgy merengett, mint én,

Kedvese szép nevén…

 

Forrás: Erdélyi Lapok 2. évf. 11. sz. Kolozsvár, 1909. jún. 15.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése