2019. dec. 30.

Szelestey László (1821-1875): Anyai öröm




Kies virány között
Csendes tanya
Ölén magányban egy
Szelíd anya;

Hű férje tőle a
Városba tért
Már hajnalonta, több
Szükségesért. –

A néma völgyi lak
Hüs keblébe
Bucsúzva néz a nap
Sugára be.

Bölcsőt ringat a nő
És énekel:
Arczán szülőöröm
S kéj ünnepel.

Csicsi a babája,
Kis életem!
Nyugodjál csöndesen
Szép gyermekem!

S míg üdve árjain
Alá merül:
Mosolygó kisdede
Elszenderül. –

Szunnyadni látva most
Benn mindenét,
Nem halljuk zengeni
A dal-zenét;

De látni kellene
Mostan e nőt,
Ha vágytok látni szent
Üdvében őt.

Mert, ah! leirni nem
Bírok kezet,
Milly szent anyában a
Kéj-érezet.

Láb ujjon jár, százszor
Megnézi őt,
S csókkal borítja el
Az ébredőt.

És hogyha férje jő
Elébe megy –
Keblén szerelmi láng,
Szemében kegy.

S mutatja néki a
Kis ébredőt,
És ujra csókokkal
Borítja őt.

Majd ölbe zárja hön
S ismét leül,
Kéjhont teremtve báj
Képzelmibül.

S fölzeng: o ég mi szent
Üdv ez nekem!
Nyugodj csak, csícsi szép
Kis gyermekem!

Alugy nyugalmasan,
Te löl hitem,
Üdvvel te általad
Környeztetem.

Te löl a szép remény
Szebb csillaga,
Mellyben reám mosolyg
Az ég maga.

Te löl Szerelmem és
Löl életem,
Te benned üdvöt ad,
Isten nekem.

Teérted zeng imát
E sziv dala:
Üdvem fegyvertelen
Őrangyala!

Forrás: Őrangyal Pest, 1844.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése