2016. nov. 13.

Szász Gerő (1831-1904): Dalok LIII.



Szász Gerő (Dunky fivérek fényképe) 
forrás: wikipedia


Ne forditsd el rózsás orcád,
Dehogy, dehogy haragszom rád!

Mért állsz ellent a mosolynak?
Oh, hiszen én nem vádollak!

Ne boruljon el homlokod;
Nem adok én arra okot.

Ha boldog vagy, mért rejtni igy?
Nem vagyok én reád irigy!

Légy – mint régen -, vidám szivvel;
szeretlek én most is, hidd el.

... Isten adhat ránk keresztet:
S hitünk mégis hozzá vezet.

LIV.
Igy igy, légy vidám, én kedvesem;
Mintha nem is sirtunk volna;
S midőn arcodon szived lesem,
Leljem azt ott egy mosolyba’!

Kétségbeesni... de hát miért?
Mert az önvád ott van veled?
- Imádkozzunk csak buzgón hitért;
S a jó istent, hidd, megnyered.

Boldogságunkban még hiszek én:
Ha megbánjuk mult éltünket...
- Hisz, a leomlott templom helyén,
Oh, még sokkal szebb épület!

Forrás: Hölgyfutár VI. évf. II. félév 3. sz. 1864. július 7. csütörtök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése