2019. máj. 29.

Szász Béla (1840-1898): Erdély határán



(Izidóra emlékkönyvébe)

Innen még egyszer visszanézek,
Valami úgy hiv, ugy maraszt!
Elbűvölő, csodás igézet,
Mely költi s menti a panaszt…

S panasszal nézek vissza ismét,
Nem sorsom ellen – hasztalan!
Csak vágynám sirni, hogyha birnék,
Hogy megsirassam enmagam.

Két jó anyát hagyok mögöttem:
Egyik bölcsömet ringatá,
Másik – ha tán majd visszajöttem,
Nyugodni hív a hant alá…

A ritkuló fehér hajával
Aggódva küld sohajt felém;
Ezt hótakart bércz-homlokával
Örök-aggódva nézem én!

Azt ott hagyom ágyában nyögve,
Ezt ott hagyom mély gyászolón,
Vajh! elröpült-e már örökre
A jobb idő, vigasztalóm?

Egy van csupán mi biztatást ád:
A dal enyhitő vigasza, -
Jól ismered te is varázsát,
S benned e bérczes, szép haza.

- Előttem gond, mögöttem kétely,
Körültem hűs szél lengedez –
Úgy enyhit langy lehelletével…
- Tán lelked biztatása ez?

Forrás: Koszorú 1. évf. II. félév 5. sz. Pest, 1864. július 31.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése