2011. dec. 31.

Mécs László: Májustól novemberig


Május volt. Kis kertemben álltam
magánosan és hófehéren.
A tulipánok szirma lángolt
- s ruhámon áttüzelt a vérem.

Az utcaágyban hömpölyögtek
a jobb jövőt váró szegények,
vörös zászlón vörös Nap izzott
s égett a forradalmi ének.

Egy asztalosné ment közöttük
(vörös folyó vörös hulláma)
talpig vörösben, kackiásan
s engem szidott a kicsi dáma.

A tulipánok összenéztek,
ők tudták, hogyha ösmernének:
a szívem tűznék süvegükre
s én lennék ajkukon az ének.

...Megjött a nyár. Kórházba vitték
az asztalosnét rossz szekéren.
Zsoltárt mormoltam kis kertemben
magánosan és hófehéren.

...Ősz. Hazahozták haldokolva.
Hivatott. Mentem a kenettel.
Bebalzsamoztam békességgel,
imával, édes szeretettel.

Harangzúgás. Holnap temetjük,
requiem hullong a rögökre...
Földdé lesz... Egyszer, egyszer én is
s testvérek leszünk mindörökre...

(Forrás: Mécs László: Üveglegenda)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése