2019. jan. 16.

Végh György: Hajnali szárnyalás




Húgom mindent fölemészt, jaj, húgom a Tűzvész!
Mennyei kertekben illatozó Rózsa,
Hűvös liliomok csöndes gondozója.

Villámtalan éjszakák szomorú Hajnala!
Csillag vagyok én már! nagy szelek barátja,
Ezüstös villámok fényes villanása.

Szivárványok hajnali ködös ragyogása,
Szolgám a Förgeteg, úrnőm meg a Szélvész –
Szép Annim sikolya e viharban elvész:

A Hajnal a Télnek hangtalan zenéje –
Fekete szárnyamat kibontom a fénybe,
S a mennydörgés elnémul szavam zengésére.

A tavaszi csöndben hervadok magamban,
Villám-kék egekkel koszorús hajamban,
Csak hervadok magamban, hervadok magamban.

Minek nekem a dal, mikor a Szél  vagyok,
Minek nekem az Ősz, ha úgyis hervadok;
Messzeszálló fenyvesek tüzénél sorvadok.

Jöjjetek Angyalok, szelíd Seregélyek,
Szárnyatok szegélyén lobogjon az ének,
Álmélkodó világunk hadd legyen fehérebb.

Most a mélybe hullok, fénylőn, sisteregve,
Mint fekete Villám örvénylő vizekbe,
Lehullok most a mélybe tükröző Egekbe!

Forrás: Vigilia VIII. évf. 1942. január

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése