2014. máj. 3.

Baja Mihály: Édesanyám halálára (1944. okt. 8.)



Lombhullató ősz idején
Édesanyám meghalt szegény.
Imádságos drága lelke
Visszaszállott az egekbe.

Elhagyottan, koldus-árván
Ülök nyűttes betegágyán,
Kihűlt kezét szorítgatom,
Ébresztgetem, szólítgatom.

Édesanyám, ugy-e, látod
Ezt a nehéz árvaságot?
Ennyi gondban, ennyi bajban
Mért is hagytál egymagamban?

Olyan jó volt, olyan szép volt,
Napsugaras volt az égbolt,
Körülöttem jártál-keltél,
Öreg zsoltárt énekeltél.

Hogy hideggé vált az élet,
Te adtad a melegséget,
Én is adtam, amit adtam:
Örök adósod maradtam.

Tudom, eljött, itt az óra,
Készültem a búcsúzóra,
Mégis nehéz búcsút venni,
A koporsód után menni.

De már ezt ő mind nem hallja,
Magzatának könnye, jajja
El nem űzi azt az álmot,
Mit a halál rábocsátott.

Édesanyám, Isten  hozzád!
Lehanyatlott kezed, orcád
Megcsókolni lehajoltam:
Köszönöm, hogy fiad voltam.

Egyedüli néma gyászban
Mikor a szemét lezártam:
Lement a nap, hullott rája
A halál vak éjszakája.

Forrás: Debreczeni Képes Kalendáriom XLVI. évf. 46. sz. 1946.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése