2019. okt. 2.

Andrássy Lajos: De lennék én

 
Higgyétek el: - most harci bárd vagyok,
de lennék én, miként a májusok:
akácvirágos, balzsamos, puha;
mint tiszta munkás rendes otthona;
mint vallomás a húszéves leányhoz;
mint réti fű, a nap ha már leáldoz;
becéző kéznek hűvös bársonya…
- ha bűn nem lenne már!
És háború, soha!

- A fegyverekből: tollat gyártanék,
és sok betűt, és még több rádiót:
hogy minden házba erlvigyék a fényt,
hogy minden szívbe elhintsék a jót…
- A bús szavakból: biztató zenét,
az ostorokból: hímes szalagot,
négyéveseknek szép szőke fejét
ékíteni…
- S még: harci bárd vagyok.

S higgyétek el: én zúzni kész vagyok,
vért ontani! – S a hímes szalagot
kötélbe fonni; árulók nyakára!
- Ólombetűkből: gyilkot, banditákra!
- S az iskolát pokollá gyújtani:
ha gaz tanyát vackolna újra benn’
hogy fél világot vérbefojtani
zúduljon el!
- Ha kell: hát így legyen!
… De lennék én: a csók, a szíveken…

Forrás: Petőfi Népe II. évf. 240. sz. 1957. október 13. vasárnap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése