2014. szept. 24.

Robert Rozsgyesztvenszkij: Szomjúság


- Kajszin Kulijevnek -

Döbbent város
a hóviharban.
Házak -
hó-habba
bugyoláltan...
Szomjazom.
Úgy
szomjazom
arra,
ami történik
a világban.
A világ
oly figyelmes, oly tág,
s szenzációt
néhanap ád csak.
Úgy kell nekem
reggel
az újság,
mint heroin
a narkománnak.
Szomjazom én,
szomjazom folyton,
lapok
halmain csemegézek.
Száguldok.
Hallgatom,
bolygómon
hogy süvítnek
az események.
Eper-szüret
s katona-dolgok,
sport-
és lakás-kérdés reám vár.
Az új könyv
szaga
elbolondít,
különb
a saslik
illatánál.
Ezt nem értem...
Megértem rögtön.
Ezt elítélem.
Azt köszöntöm.
Fejem töröm.
Beletörődöm.
Szomjazom,

szomjazom örökkön.
Nagy ügyön kotlok,

majd - bolondon.
Lélegzem.
Hogy magamra
leljek.
Szomjazom én,
szomjazom folyton,
hogy üres
szóbeszédet nyeljek.
Lám, földühödtem,
s nagyon nyeltem...
De még révületben
lebegve
is azt álmodom:
fölébredtem,
és szomjazom,
szomjazom egyre.

(Ford.: Garai Gábor)


Forrás: Robert Rozsgyesztvenszkij: Szomjúság 8-10.., Európa Könyvkiadó Bp., 1979.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése